Pc Reperatører I Oslo

Hey!

Yep, it’s in norwegian, sorry!

Noen her (forhåpentligvis i Oslo området) som vet om noen raske og billige PCreperatører?
Har ikke fått laga musikk på en veldig god stund nå, og jeg vet dere føler med meg når jeg sier at det er så og si uholdbart.
Da jeg også nettopp har starta på Grafisk Design og trenger desperat PCen til oppgaver m.m. blir det enda viktigere å få den up and running…

Noen? Please?

:blink:

Kan ikke hjelpe deg med noen reperatører i Oslo området desverre.

Men hva er galt?
Er den helt død?

Enkleste/eneste måten å finne ut av hva som er galt er først å trekke ut alt som kan trekkes ut av pci kort etc. (stajonær pc)

Prøve å resette bios er også obligatorisk.
Noen ganger kan det hjelpe å trekke ut ram og evt cpu og resette bios, så sette alt på plass igjen etc.

Ser du noe lys på hovedkortet når du skrur på?
Hvis ikke så prøv med en annen strømforsyning.
Får du lys men ingen vifter eller noe starter opp, prøv å resette bios.
Fortsatt ingenting så prøv å trekke ut alle kort + ram brikkene (du skal nå få en feilmelding (pipelyd) fordi rammen er ute.
Ingen lyd ? = stor sannsynlighet for at hovedkortet har røket.
Gå videre med å trekke ut absolutt alt, inkludert prosessoren.
Reset bios og sett på plass cpu og ram igjen.

Funker hovedkortet (vifter starter opp etc eller du får en alarm)… så må du feilsøke andre deler.
Finn en kompis eller noen som har en lignende pc som deg.
Bytt en og en komponent til du finner ut hvilken del som er ødelagt (skjermkort, ram, cpu etc)

Ingen du kjenner som har litt peil på dette?

Hva er galt med den?
Bærbar/stasjonær?

Vet ikke om noen steder i farta, men om det er noe trivielt kan man jo se om man får fiksa det uteom?

Takk for kjappe svar!

Hm, dette er tingen: leverte PCen til forhandler da den slutta å funke.
De bytta ut komponentene som var defekte.
Fikk tilbake PCen, men den var ustabil, funka dårlig, slo seg av uten grunn osv.
De sa det var pga de nye komponentene: Reintaller Windows!
Javel, reinstallerte windows, nå har jeg ikke driverne som lå inne i PCen.
Har prøvd å installere flere versioner av driverne (fått dem tilsendt fra forhandler) men ingen av de lar seg installere. Får stadig beskjed om at driverne er korrupte (selv når jeg bare unzipper de), men de lar seg installere/unzippe på laptopen.

Forhandler holder til i Trondheim og brukte 3 mnd på å “fikse” pcen forrige gang, så frister lite å sende den igjen.

Hva slags komponenter er det snakk om?