Vraag advies, 5.1 geluidskaart voor en achter sound opties

Ik doe al 25 jaar muziek maken , en we zijn begonnen met sterio en somigen of de meesten gebruiken dit nog steeds.
ik heb concerten en house en hardcore party,s bezocht en mijn gedachten is om muziek van achter naar voor te laten klinken van van voor naar achter en ook van midden voor wat al wel gaat naar links of rechts van van rechts voor naar midden voor of van links voor naar midden. samen gevat dolby surround , je ziet ook en een vierkant schermpje in renoise de muziek golven om je heen met +L +R en -L en -R , ik heb gezien in andere programma,s heb je wel echt maar , vind op de een of andere manier weer zo pogramma dat niet zo profesoneel is alleen wel weer zo optie , ik denk dat renoise ook die optie heb maar dat ik die optie nog niet kan vinden , kan iemand mijn advies geven van een tip

Als je een geluidskaart hebt met meerdere uitgangen, dan kan je kiezen naar welke uitgang je je track outputs stuurt;
image

Ook via de mixer te selecteren;
image

Erstaunlich, dass ich bei diesem niederländischen Kauderwelsch tatsächlich etwas herauslesen kann. Allerdings nicht genug um hier irgendwelche Tips zu geben. :upside_down_face:

1 Like